Tuesday, September 23, 2008

Edin dylyg weekend - prodyljenie

Ve4erta v Taupo zapo4na rano. Bhqme tam kym 18:00 i osyznahme 4e nqma kakvo da se pravi. Kupihme si biri, koito vposledstvie si otnesohme v Wellington, za6toto v hostela, v koito spqhme nqma televisori v staite, a v TV zalata ne moje da se pie :). Namerihme si Hell pizza, mislq 4e sym spomenaval 4e e nai-dobata pizza v NZ i qdohme tam. Namerihme si i Pub v koito moje6e da se pie i pihme bira. All Blacks spe4eliha sre6tu Australia i vsi4ki se napiha - be6e dosta sme6no. Nabliudavam strannta tendenciq myjete da se obli4at v rokli. Dali poradi nqkakvo izrodeno 4uvstvo za humor ili za6toto iskat da vidqt ne6to slabo s roklq nzn, no e fakt. Staraq se da ne obry6tam vnimanie no e dosta natrap4ivo kogato kym masata ti se dobliji nqkoi obraz s rozova roklq, brada i v4era6tniq vestnik nama4kan na topka v dekolteto mu.

Sutrinta stanahme rano. V 9:30 trqbva6e da sme na Waitomo, a do tam sa 160km po neizvesten nam pyt. v 7:00 poteglihme i stignahme navreme. Daje 4as predi nujnoto. Pospah na edna peika, imah nujda. Stoqhme v kry4mata dosta do kysno (moje i da e bilo rano, abe 3-4). Za pe6terata poteglihme s dvamata voda4i koito ni ka4iha na edin bus i podkaraha prez pairite prez nqkakvi 4erni pyti6ta, koito minavaha prez fermite. Mnogo jivopisno. A ovcete bqgat li bqgat iz pod kolelata na busa. Sled blizo polovin 4as langyrkane stignahme. Pyrvo ni ekipiraha i preduprediha da minem prez toaletnata 4e da ne se izpusne nqkoi ot 100 metra viso4ina. Pokazaha stenata s botu6ite ednite mokri drugite suhi i kazaha da si izbirame, vzeh si suhi :), za syjalenie mi bqha malko golemi, koeto posle se okaza dosta nesyobrazitelno ot moq strana. Oblqkohme se kato stroitelni rabotnici i se zapytihme kym dupkata. Za 10-ina minuti obqsniha kak se zaka4at karabinerite za vyjeto, kak se pridvijva6 po vyje, pokazaha ni platformata ot kydeto 6te se spuskame i aide kym neq. Haresa mi kak podhodiha, bez mnogo mnogo da te zatormozqvat umstveno sqka6 e nai-lesnoto ne6to na sveta. Ako be6e v BG sigurno trqbva na specialen kurs da mine6. Vsy6tnost ne znam moje i da ne e taka.
Ot platformata ne6tata izglejdat malko pod drug ygyl :). Omyl4ahme se, leko potrpervane v kolenete, abe 100 metra sa si sravnitelno golqma viso4ina, a samata pe6tera ti syzdava i nqkakvo stranno 4uvstvo. Gore pri platformata vijda6 edna golqma 6iroka dupka, koqto kato pogledne6 nadolu stava vse po tqsna i po tqsna, ama tva e ot viso4inata ne 4e se stesnqva. Navsqkyde te4e voda i 6umi, stenite sa pokriti s muh i razni visq6ti rasteniq. Men me vyrzaha pryv i me nakaraha da sedna na edna tryba, koqto e leko izvyn platformata i 4ak sega usetih na4aloto na trypkata. Sqdaiki na neq pod men ima6e samo 100te metra vyzduh i reki4kata mejdu skalite na dynoto. Cqlo qto peperudi preletq prez korema mi kato se setih, 4e vsy6tnost nikoga ne sym se spuskal abseil i ne znam kak raboti rapela. Vse pak re6ha da obqsnqt mom4etata :) tykmo navreme. Tykmo sviknah sys sedeneto nad propastta i trqbva6e da slqza ot trybata i da uvisna na vyjeto - pak peperudi. Strahotno 4uvstvo e tova, use6ta6 kak adrenalina te izpylva celiq. Sled tova oba4e minava i stava edno priqtno spuskane nadolu i ako ne mi bqha golemi botu6ite nqma6e da se nalaga da gi stiskam za da mi padnat ot krakata. Za syjalenie fotoaparati ne mogat da se nosqt, taka 4e snimka samo ako si poiska6 ot voda4ite i to ne po vsqko vreme a i po $5 za snimka aide nqma nujda. V samata pe6tera e priqtno, no nqma adrenalin, samo edna stylba izka4vahme 30 metra, koqto be6e po zabelejitelna. Az ostanah posleden, poneje zaka4vah ostanalite za vyjeto, voda4ite ot gore ni osigurqvaha. Ot samata pe6tera o4akvah malko pove4e ot razhodka, ne 4e se dviji6 po pyteka no si misleh 4e 6te e ne6to po extreme.
Taka ili iny4e ve4e si misleh 4e me 4akat 7 4asa karane do Wellington. Na vry6tane vsi4ki spaha blajeno, az ne iny4e sega nqma6e da pi6a. Piotr, koito uj mi e navigator :) prez cqlto vreme kliuma6e i zaspiva6e po sredata na nqkoq duma. Dore mu se polu4ava6e, to4no kato razvalen gramofon vla4e6e. Opita se mom4eto, no go ostavih da podremne. Ujasno izmoritelno pytuvane, 2 dena posle mi se spe6e.
Ami tova be6e tozi weekend. NZ e strana, na koqto trqbva da otdeli6 adski mnogo vreme za pytuvane, ne samo za6toto e tolkova dale4e ot vsi4ko i veroqtno nqma da se vyrne6 pove4e, no i za6toto horata sa uspeli da napravqt ot vsqko ne6to zabelejitelnost i naistina ima kakvo da se vidi. Za weekend samo oba4e ne stava, tvyrde e izmoritelno, a moje i da e ot EGNto koi znae.

No comments: